Del 1: Nye & Gamle Aftaler

Næste del

Denne wiki er lavet efter dette blev spillet og udfra forskellige noter og hukommelsen, der kan det godt være, at nogle spilgange er blevet lagt sammen eller begivenhederne er fordelt på forkerte spilgange.

1. Spilgang:

Historiens hovedpersoner bliver præsenteret. De bliver alle bundefanget, af købmanden Hans Wissenkofv til at tage til Gipfel og hjælpe den unge Siggi Summerhat med at købe tobak.
Grupppen består på nuværkende tidspunkt af tyven Emmer, den adelige Otto von Grieg, kulbrænderen Wilbur Kohle-Brender og studenten Thomas Reinfelt.

2. Spilgang:

Hovedpersonerne sejler ud med Gisle og Bjørn.

Vi bruger guder og sætte ting i spil spillet til at fortælle historier om rejsen.

Kun afbrudt af et besøg i Kemperbad, hvor Thomas roder lidt uklar med gangsteren Cesio Lamonaca. Dog får resten af gruppen en aftale i stand om at de skal bytte fire tønder brandy til tobak i Gipfel for Lamonacas familie. Efterfølgende drikker og spilder hovedpersonerne og Siggi brandyen over flere omgange.

Ydermere møder Otto de to flinke og unge adelsmænd Hergard von Biber og Sven Adolphus. De viser ham blandt andet et fantastisk bodel, hvor man kan få elver k****, bare man gør det med bind for øjene. Otto bliver da også forelsket, men efter han har været sammen med elveren, vil hun dø hvis han ser hende. Så Otto forlader Kemperbad med et tungt hjerte og en kommende kløen.

Til slut dukker en mærkelig kvinde bogstaveligtalt op i floden. Hun bløder fra underlivet og har ingen tunge, så hovedpersonerne kan ikke snakke med hende.

3. Spilgang:

Vi sejler stadigvæk og bruger guder og sætte ting i spil spillet til at beskrive rejsen.

Hovedpersonerne anløber to byer: Streissen og Averheim

I Streissen:

Kvinden får medicinsk hjælp på byens Medicinerskole af Professor Leopold Burg, Dr. Henricus Eldenbrandt og Jr. Dr. Agis Reichert. Her møder vores hovedpersoner en masse akademikere - fx Professor Andred Johutz, Professor Edwin Bohn og Professor Hanmann Nietzhoch. Wilbur Kohle-Brender drikker en masse absint med dramatikeren Jean Rodin-Bodelbar.

Der sker en masse forviring, der måske har noget at gøre med Streissens fortid som økonomisk og politisk fristand fra resten af provinsen Averland. Emmer ser chefen for byens hemmeligepoliti, Dr. Udo Schifelmann, forsvinde ned i en kloak. Wilbur, Emmer og Thomas forfølger ham. Otto synes ikke det er passende for en adelsmand at færdes i en kloak så han lader hans følge om det beskidte arbejde. Men da de først venter tre timer før de gør det, finder de ikke Schifelmann, men ender med at de fare vild i kloaksystemet.

De finder dog et hemmeligt rum, hvorfra de kan smugkigge ind på en fed mand, der skal til at havde sex med en ung kvinde. Ved sort uheld kommer vores helte til at udløse en automatisk svingdør, så de med et står inde i rummet med den fede mand og den unge kvinde. Manden griber efter sit våben og kvinden råber efter hjælp. Men Wilbur og Emmer får dræbt den aggressive elsker, mens Thomas forsøger at barrikadere døren ud til gangen og skabe yderligere forvirring ved at kaste et bjørneskind i kaminen alt imens det arrige kvindemenneske er ved at overmande ham. Efterfølgende forsvinder de ud af den hemmelig dør, imens de hører hvordan vagter kommer stormende på gangene udenfor værelset.

Senere finder vi ud af, at det var byens foged Igor Eisenhand Underholtz og at den unge kvinde han skulle til at kneppe, måske var kvinden fra floden, hvilket dog er meget mystisk. Især fordi hun skulle være på hospitalet imens. Hvor om alting er, så forsvinder hun, på floden, natten efter de har forlagt Streissen. Mærkeligt.

I Averland:
Her hører Emmer fra et bud om sin moders død og om en arv efter hans fader. Senere får nyheden ham til at rejser fra gruppen, men ikke denne spilgang.

Ellers er de til middag hos Ottos fætter, der også hedder Otto von Grieg. Her hører Otto om sin bror, Viggo von Grieg, der var pistolier i krigen imod kaos og blev fanget bag fjendens linjer. Otto møder også Colonel Theodor Tonsfeldt, der overrækker ham hans storebrors to pistoler. Middagen viser sig som den rene gavebod, da Thomas får en bog, Det inderste segl, af (fætter) von Grieg. Derudover gør Thomas kur til Otto von Grieg's underskønne grandkusine Regine Von Grieg, hun bliver smigret.

4. Spilgang:

Vi ankommer til Sauerapfel i The Moot.
Der er pieweek, valgkamp og druk i The Moot.
Wilbur Kohle-Brender bliver venner med hobbitten Jens, som han fester med.

Pieweek ender dog med at lejesoldatgruppen ulvene angriber byen. Hovedpersonerne (og især Otto med hans nye pistoler) bliver dagens helte, da de spiller en vigtig rolle i nedkæmpingen af ulvene.

Byens Bürgermeister Henna Thorhardt hyrer vores helte til at finde vognladning guld hun skal bruge i den forestående valgkamp. Hun er den ene af to top kandidatter til Elderposten1 i The Moot. Den er forsvundet i den uhyggelige skov, Altern Forest.

5. Spilgang:

Emmer rejser hjem til Altdorf for at få orden i sin arv.
Resten af vores helte og Jens rejser til og igennem Altern Forest.
Efter at havde læst indgående i sin nye bog, forsvinder Thomas ind i en skin-/skygge verden. Han kan følge hvad hans venner laver, men kun påvirke dem ved at puste dem i ansigtet. Det virker ikke så godt.
Ellers møder vores helte træmanden Birk, de hører om minotauren Tar'arg. Hver af dem kontrollerer hver sin side af skoven.

De bliver også snydt af nogle hobbitter, som laver lyde inde i skoven, så vores helte tror de er et eller andet farligt væsen. Thomas, der befinder sig i en skyggeverden kan se igennem deres snyd, men kan ikke fortælle det til sine fæller.

De møder også Agius, der giver sig ud for at være Thomas' mester og ved hvor han er. Agius taler også til Thomas.

6. Spilgang (dobbelt spilgang):

Denne spilgang har ligesom to dele. Den første handler om Altern Forest, den anden handler om Gipfel og tobakshandlen.

I Altern Forest er Thomas stadigvæk i en skyggeverden. Otto har en uhyggelig drøm, hvor en gammel mand griber fat i ham og kravler op på ryggen af ham. Thomas kan se manden på Ottos ryg næste dag og snakker med ham. Han viser sig at være Eik Hohenbach og er langt ude en del af Ottos familie. Eik fortæller Thomas, at han ligger begravet i Drachwald i Hartsville, men er ikke begravet ordentligt, hvorfor han ikke kan finde hvile og har brug for Otto og vores hjælp (Hohenbach var familienavnet inden de ændrede det til von Grieg). De møder en gammel kone, der tydeligvis lyver.

Ellers kæmper de en del. De dræber Tar'arg og får hver en kvist af Birk, så de kan tilkalde ham og hans hjælp.

Thomas kommer ud af skyggeverden.

De får fundet hobbitrøverne, der viser sig at være en familie. De dræber dem alle (også kvinder og børn) og forlader derfor skoven med en dårlig smag i munden.

I Gipfel viser Dag sig virkelig glad for Siggi. Det viser sig dog at han vil ofre Siggi på Mittherbst (efterårs equinox - højtepunkt?) til fordel for en god høst næste år. Otto, Wilbur og Thomas får stoppet Dags onde plan, ved at nedkæmpe ham i det øjeblik, hvor han vil ofre Siggi. Magten som Dag vil ofre Siggi til, har taget bolig i en bunke gamle knoger. Disse knogler, eller ånden indeni dem, beskytter også Dag imens han kæmper imod hovedpersonerne. Dag har samlet dem som en hjelm og er på den måde i forbindelse med knoglerne. Otto stopper linket mellem Dag og knoglerne ved at skyde knoglehjelmen, så den falder til jorden.

Derefter brænder den lade, hvor Dag havde sit luksus tobak.

Dag er ikke alene om den mystiske ofring. Hele landsbyen er med på det der kult noget, plus Elderkandidaten Andy Fogfus (den anden kandidat udover Henna Thorhardt). Thomas og Wilbur får dog passificeret kultisterne ved at brug deres kviste. Otto bruger også sin kvist, men den virker ikke til at slukke ild med.

I efterspillet vinder Thornhardt valgkampen og bliver ny elder, da Andy Fogfus ligesom har lavet selvmål ved at være kultist. Ydermere arver vores hovedpersoner (plus Siggi) Dags kro og hædres som æresgæster af the Moot og får en fin medalje som bevis derpå. Siggi bliver i The Moot, får kroen byttet til en mindre kro i Eicheschatten - da han ikke ønsker at bo i Gipfel. Alle kultisterne bliver ekskluderet af The Moot, da det anses for at være værre end dødsstraf. Vores helte rejser videre, da de nu ikke skal havde noget tobak med tilbage til Hans Wissenkofv, har de valgt at rejse ud for at finde Ottos storebror. De rejser sammen med Putin Kulowskij imod Kislev, men skal først opleve en masse før de når frem.

Blandt andet først det frygtlige Sylvania.