Bedstefar med slag i (del 1)

Forrige spilgang: Hvad der sker i Talabecland, bliver i Talabecland.

Næste spilgang: Bedstefar med slag i (del 2)

Denne spilgang var der en masse små scener der flød over i hinanden. Hvis jeg har glemt noget væsentligt, så skriv endelig til.

Reglen Vaner og uvaner kommer mere i spil og alle spilpersoner får en uvane (undtagen Wilbur Kohle-Brender der fik en uvane om at skule sidste spilgang).

§ Ottos drømmescene.

Det er nat. Otto von Grieg går rundt i Carroburg. Husene bløder og der er blod på på gaden. En gl. mand griner til Otto. Den gl. mand sidder på Ottos ryg og griner. Blod. Otto vågner udenfor en dør, hvor der står Hr. Griegsmann. Eller det tror han.

Døren åbnes og en rar gamle mand siger, jeg har ventet dig.

Otto vågner rigtigt.

§ Vi er faldne, er vi.

De har ikke rigtig nogle penge tilbage. Rejsen igennem Talabecland var dyr.
Thomas Reinfelt og Otto tager sig en snak om deres økonomiske situation. Thomas vil gerne havde nogle penge ud af Otto. Otto synes derimod at de andre er lidt dyre i det. Otto har fået en uvane med at være nærrig.
De går tur i parken Karl Shöne Grünnes.

Otto forsøger at sælge nogle af familiejuvelerne og efterlader en af dem ved en juveler.

Conrat Faust er ude at se på byen og især markedet imens. Han opdager noget der ligner en tyvebande han gerne vil i kontakt med. Senere.

§ Masker til døren.

Thomas modtager to pakker. Der er læder(katte?)masker i pakkerne. Den ene, som er til Conrat, er malet flot rød. Den anden, Thomas', er kedelig grå. Det er nok meningen at de skal have dem på til det møde, de skal til om aftenen. Nede ved Handrick templet sammen med Max Dirks.

§ Hr. Griegsmann findes… eller hans navn gør.

På vej op til Pistolieren Rolf Shcöter kommer Otto forbi huset, som han drømte om. Der står ganske rigtigt Hr. Griegsmann på døren. Otto går videre.

§ Ranaldgudtjenste.

For det er det, mødet som Conrat og Thomas er inviteret til, er.
Det er nu ellers meget hyggeligt.
De hører en fin lille historie.
Conrat møder en halvling, som han også så på markedspladsen tidligere på dagen. Og får snakket lidt jobs med Dirks.
Thomas får en nærmagisk oplevelse, da en fremmet visker til ham.

§ Hos Rolf Shcöter.

Skal Otto lære strategi hos Shcöter.
Han skal havde ti undervisningsgange og læse i The Book of War som hjemmearbejde.

§ Far og Stuepigen, det er lyv.

På vej hjem fra gudstjensten får Thomas en rigtig magisk oplevelse, da han med et står i nogle andres soveværelse.
Han hører en stemme der siger: "Hans kone ved det ikke".
Manden går op af sin seng og ned til stuepigens kammer. Han giver hende et blik og hun lukker ham ind. Han er fed. Hun er ung.
Konen ved intet.

§ Sikke en nat.

Da de alle tre er kommet hjem, går det først for alvor løs. Thomas har haft skrevet hemmelige kærestebreve til stuepigen Lisa. Hun tror dog det er Conrat, der har skrevet dem og har besluttet sig for at takke ham for brevene. Fysisk.
Thomas er dog også oppe, da han halvt i søvne har læst i sin hemmelige bog, at helten skal finde tre hemmeligheder i sit hus. Derfor går han på bibloteket(!?).
Her ser han at Lisa har misforstået hvem der er afsender på brevene og Thomas bliver smålig.

Imens Conrat glæder sig med Lisas krop, skriver Thomas to breve, hvor han gør det klart at det er ham og ikke den halvordblinde Conrat, der har skrevet brevene.

Brevene kommer dog ikke frem, da de på mystisk vis ender på Thomas' hovedpude. Ydermere er sætningen: "Hvorfor vil du ødelægge en sådan smuk løgn?" blevet tilføjet.

Imens har Otto ikke lukket et øje. Han kan høre alle de der folk der render rund og desuden sover han ikke så godt for tiden. Der er for varmt i sensommeren.

I denne scene opstår der to nye uvaner. Thomas har en uvane med at være nidkjær/ærekjær/smålig. Han kan ikke have at at han ikke selv høster al frugten af sit arbejde - da han lever i en verden hvor han skal knokle for al fremgang.

Og Conrat der er oportunist (send stavekontrol, tak).

§ Umbertos bomber.

Thomas er stadigvæk ret optaget af de hemmeligheder han skal opklare eller finde. Han mener at han har fundet ud af en af dem. Nu vil han gerne opdage endnu en. Nemlig hvad det er Umberto Saverio bygger på i hans værksted.

Derfor tager Thomas og Umberto ud for at købe krudt. De finder et hus, hvor en vis Dolf Hister bor. Han er leder af Kanonlauget og laver virkelig godt krudt. Umberto handler med ham – Thomas oversætter, da Umberto ikke kan Reikspiel.

Inden når Thomas dog at give Lisa brevet, hvor han slår op med hende (som hemmelig penneven), fordi hun har valgt Conrat (ved en fejltagelse).

Lisa bliver virkelig ulykkelig over at hun har taget fejl, men Conrat får hende snakket ned igen, for hvad han mangler af skrivefærdigheder kompenserer han for med snakketøjet.