Bedstefar med slag i (del 2)

Forrige spilgang: Bedstefar med slag i (del 1)

Næste spilgang: Duel

Denne spilgang skete der en del, plus jeg fik det først skrevet lidt sent ned. Hvis der er noget glemt, som er vigtigt for vores historie (læs: videre spil) så lav venligst rettelser. Der var også en masse små scener, som jeg ikke har skrevet ind. Skriv dem til, hvis de er vigtige.

Regler: Denne spilgang, blev reglen om Bipersonsrollespil og Plot Points introduceret og de forskellige spillere fik også personlige regler til deres spilpersoner, se:

§ Otto drømmer dansedrømme

Otto von Grieg drømmer han er til et fint bal. Han danser med en sød og smuk kvinde. Det bliver mere og mere liderligt. Til slut bliver dansen rigtig vild. Han danser med en ung dame, der hedder Oline Morgan.

§ Wilbur har været i skoven.

På vej hjem fra skoven, hvor Wilbur Kohle-Brender har hængt ud med byens kulbrændere møder han byvagten Sg. Hanndoff. Da Wilbur ikke er medlem af et laug og hans herre ikke har betalt økseskatten, der er 2 gc om året (en skat man skal betale for sine vagter i Carroburg), så ender det med Sg. Hanndoff konfiskerer Wilburs økse.

Nederen.

§ Otto vågner og har tømmermænd

PÅ en eller anden måde finder vi ud af Otto har haft brugt en hel del penge på tøj til ballet (han drømte om). Han kan ikke huske det, men han har haft solgt Thomas Reinfelt’ to skolebøger, uden at fortælle Thomas det.

§ Indbrud

Sammen med hobbittyven Pelle bryder Conrat Faust ind hos Umberto Saverio. Nærmere bestemt hans værksted. Thomas er med på en kigger, da han følger efter Conrat imens han er usynlig.

Indbruddet er aftalt sådan, at Conrat bare skal åbne porten for Pette, så han kan komme ind. Det får Conrat 25 gc for, og derudover vil Max Dirks, der er bagmand, sætte Conrat i forbindelse med nogle der vil betale godt for gruppens heste, da de har brug for nogle penge.

Der bliver hugget to juveler, der er i en æske i en æske. Plus et tandhjul, der er i et hemmeligt rum i æsken i æsken. Conrat hugger den ene juvel til sig selv, uden Pette ser det.

Endvidere finder Thomas ud af at Umberto ikke arbejder på en trykkemaskine, som hans ellers påstår, men der er tegninger til at lave en form for luft(ballon)fartøj.

Conrat ender med at gemme juvelen på dasset.

§ Wilbur hører om en dværg

Fra kulbrænderen Uggi høre Wilbur om en dværg (og senere en hobbit) der forhører sig om vores helte. Han finder dem dog ikke.

§ Otto opsøger Hr. Griegsmann

Her finder Otto en ven af von Grieg familien. Noget med en uddannelse som Ottos Farfar har betalt for. På den måde er Solgrim Griegsmann og hans familie blevet jurister, der rådgiver adelen i det sydlige Middelland. En rådgivning der er gratis for medlemmer af von Grieg’erne.

Otto får rådgivning om økseskatten og reglerne for at samle en hær. Otto skal jo samle en hær på 50 mand og et sådan antal mænd må man kun samle, såfremt man har et krigsbanner. Hvis man har et krigsbanner, må man så også til gengæld samle 12 dusin (altså 144 mænd).

Von Grieg’erne har åbenbart tre bannerere. Den ene har Otto von Griegs far og skal bruges såfremt, at hjemborgen skal forsvares. Den anden har Viggo von Grieg. Det sidste, den hvide rose, har Ottos farbroder Richard von Grieg.

Richard von Grieg, er åbenbart et slags sort får i familien og derfor har familien afskrevet ham. Det har de gjort ved at give ham en forskud på hans arv og digtet en historie om, at skulle være afkommet på en videnskabelig rejse til Middel Mountains. Der er en en bjergtinde blevet opkaldt efter ham, Von Grieg tinden.

Ellers hygger Otto sig ved Hr. Griegsmann, der både byder på vådt og tørt og tobak.

Senere finder Otto, dog ud af at Hr. Griegsmann ikke vil låne ham penge.
”Det er ikke en del af aftalen” siger den gamle mand.

§ Thomas’ bøger

Thomas finder ud af at Otto har solgt hans bøger og konfronterer Otto med det.
Thomas bruger magi for første gang ved et tilfælde og i sit raseri anfald over Ottos niddinge dåd udstøder Thomas et meget højt brøl. Otto bliver bleg om næbet.

§ Wilbur har igen været i skoven og møder Richard von Grieg.

Efter Wilbur har mistet sin økse har han fået en mindre identitetskrise. Han drikker sig fuld og tænker på hans gamle hobbitven, Jens. Overnatter ude i skoven hos kulbrænderne. På vej hjem om morgenen, møder han en fulderik der ligner Otto ret meget. Bare i en ældre og mere slidt udgave.
Hov, det er Richard. Ham tager Wilbur med hjem. Ved hjælpe af Bipersonsrollespil og Plot Pointsreglen, hører vi om hvordan Richard har givet sit banner væk til Cordelia Faust, som var hans hjerte kært.

Richard forlader huset i løbet af dagen sammen med en sølv lysestage.

§ Duel!

Umberto fortæller at der har været et indbrud. Thomas gør Conrat opmærksom på, at han ved hvad der er sket.

Otto bliver udforet til duel af Sverre Morgan, hvis søster, Oline, han dansende med i drømmen.