Duel!

Forrige spilgang: Bedstefar med slag i (del 2)

Næste spilgang: På herreveigen

At spille duellen socialt:

Denne spilgang var Otto von Grieg i duel. Vi spillede efter et hjemmelavet system, hvor spillerne (Ask, Jonas og Rasmus) af de andre spilpersoner (Thomas Reinfelt, Wilbur Kohle-Brender, Conrat Faust) kunne afgøre Ottos skæbne. Systemet kan læses her, men kort sagt, så fik de tre spilpersoner tre scener hver og de kunne vælge om scenerne ville falde ud til deres fordel eller ej. Hvis de valgte at scenen ikke faldt ud til deres fordel, ville det gå Otto bedre i duellen. På den måde kunne spillerne hjælpe spilpersonernes leder (Otto), men ikke uden at deres spilperson skulle ofre noget.

Selve spilgangen:

§ Ottos optakt

Otto bevæger sig igennem barrakbyen Vor-Carroburg, som flytninger fra krigen har oprettet et stykke udenfor byen, for at komme op til duelbakken nordøst for byen.

§ Cut scene

I et dekadent ritual laver, Ottos kontrapart, Sverre Morgan en pistolkugle af sin egen sæd. Han knepper blandt andet en kvinde, som han kalder for søster og kommer i munden på et umenneskeligt kødfuldt væsen.

§ På duelbakken…

…vælger Otto pistol og begynder at gå de 9 skridt.

§ Første skridt: Ulven

Jonas vælger at Wilbur skal havde en ulykkelig scene.

Wilbur tager hen på kroen Fede Væder. Her skylder han penge både til krofatter og i spil til to losser fra havnen. Fordi Wilbur er så jovial, så bliver der alligevel drukket og spillet. Alt drukken og spillet ender dog brat, da Wilbur og de to andre bliver uenige om hvor meget Wilbur skylder. Er det 9 eller 14 GC?

Der bliver noget holden og skubben ved bordet. Wilburs negle vokser og han kradser den ene losser i ansigtet. Han bliver kastet på porten og må ikke komme på Den Fede Væder igen.

§ Kort mellemspil

Thomas finder den perle, som Conrat har gemt på lokummet.

§ Andet skridt: ”Jeg har noget jeg er nødt til at fortælle dig, min elskling.”

Rasmus vælger at Conrat skal havde en ulykkelig scene.

Lisa, stuepigen, som Conrat har været i lag med, har noget at fortælle. Hun er gravid – og hun har sine brødre, Eik og Store Leif, med, for at de skal møde Conrat (og måske også få ham til at gifte sig med hende). Conrat er ellers efterhånden blevet lidt træt af Lisa, så i stedet for at gifte sig med hende, så får han Hr. Gelt til at smide hende og hendes brødre på porten.

§ Tredje skridt: Magiens hemmelighed(er)

Ask vælger at Thomas skal havde en ulykkelig scene.

Thomas skal snart til at optages i hans magiorden. Det står den gamle kattedame Fru Horkheimer for. Fru Horkheimer bryder sig dog ikke særlig meget om Thomas. Han får noget viden om det at være magiker (fx at man ikke må eje noget og man skal være Imperiet meget tro).
Og så skal han finde en hemmelighed, som han aldrig må fortælle nogen og som skal være dybt dybt indeni ham.

§ Fjerde skridt: Småfolk

Wilbur bliver opsøgt af hans kulsvierven Uggi. Uggi fortæller at den der dværg der har ledt efter Wilbur har besat deres kulsvierlaughus.
Så går Wilbur i aktion. Han kommer ind i laughuset – ser dværgen og skal lige til at angribe, han bliver ramt i hovedet af et eller andet. Wilbur går i sort.

§ Femte skridt: Hobbitten Pelles tragiske skæbne

Rasmus vælger at Conrat skal havde en lykkelig scene.

Hobbitten Pelle, der kan noget med låse, indvilliger i at lære Conrat sine tricks, såfremt Conrat hjælper Pelle. For Pelles kammerat har nemlig været så uheldig at blive fanget af ordensmagten, sidder i fængsel og skal hænges. Han er blevet dømt for ”lidt af det hele”, som Pelle formulerer det.
Det går Conrat med til og begynder at planlægge, hvordan han får reddet kammeraten.

§ Sjette skridt: Ord fra Averheim

Ask vælger at Thomas skal havde en god scene.

Thomas er igen på lokum. Inden han gik der ud havde han fået et brev fra hans elskede Regine Von Grieg i Averheim. Hun holder meget af ham og vil forsøge at komme på familiebesøg I Carroburg, så de kan ses.

§ Syvende skridt: Suzanne

Jonas vælger at Wilbur skal havde en lykkelig scene – ikke så mærkeligt, da vi forlod Wilbur bevidstløs midt i en konfrontation med Dværgen.

Wilbur møder en ægte femme fatal. Suzanne er krotøs, dejlig, giver øl og sex. Det er sgu nok sådan ca. kærlighed. Wilbur vågner i hendes arme og dagen før kommer kun frem i bidder. Uggi hjalp ham ud af laughuset. Han gik på druk, men var halvt bevidstløs. Alligevel fik han mødt Suzanne, der gav ham til dagen og vejen.

§ Ottende skridt: Hr. Jonatan Stuart Müller

Ask vælger at Thomas skal havde en lykkelig scene.

Thomas er inviteret til bal hos Stuart Müller familien, da deres søn Jonatan Stuart Müller har færdiggjort sin læretid i den hvide orden og nu er blevet optaget som troldmand i ordenen.
Thomas følges med Hr. Gelt der op. Der oppe møder han et vel af byens akademiske pinger og selvfølgelig ballets hovedperson, Jonatan Stuart Müller. Stuart Müller viser sig dog at være en opblæst nar, der forsøger at gøre grin med Thomas. Thomas får dog sat ham så godt på plads, at Stuart Müller ender med at blive rettet på af hans (tidligere) læremester foran hele selskabet.
Thomas møder Fru Horkheimer igen og hun fortæller ham at han bør kigge forbi en af dagene.

§ Niende skridt: Perlen

Conrat opsøger Max Dirks for at få sin andel af byttet fra indbruddet hos Umberto Saverio. Da han kommer hen til Templet møder han en Handrickpræst, der fortæller at han er Max Dirks ”bror”. Det viser sig dog at han blot er vokset op sammen med Max på et børnehjem. Præsten viser Conrat hen til Morr templet og viser Conrat Max’ lig. Ydermere lover han en dusør, hvis Conrat hævner Max.
Det lover Conrat.

Præsten fortæller også at Max skulle møde nogle nede i kloakken, da Max ikke kom op, gik præsten ned efter ham og fandt ham død.

§ Duellens skud!

Otto havde fået 5 duel point og derfor fik han skudt et øre af (det blev det højre). Otto ramte selv Sverre Morgan i benet.

Begge deltagere vandt store ære ved duellen, men hvordan Morgan står i forhold til Otto vides ikke.

§ Efter duellen

Efter duellen spillede vi nogle opfølgningsscener og fik startet på historien om Max Dirks gerningsmænd.

Først fik Conrat dog reddet Pelles kammerat fra fængslet – i en meget elegant aktion.

Siden fortalte Fru Horkheimer Thomas at han bør opsøge hans læremesters hus i Wiessbruck.

I kloakken fandt Thomas en manchetknap der havde en delfin afbilledet på. Ved hjælp af træk en biperson-reglen, kom Markus Egefold (som Conrat kendte nede fra Den Fede Væder) på banen. Rasmus fik et plot point. Da Wilbur ikke kan komme på Den Fede Væder, spillede Jonas Markus (og fik også et plot point). Markus Egefold kunne fortælle at delfinen, var et mærke som han havde set i Tilean – hos nogle forbrydere. På markedet mødte spilpersonerne en tileansk tæppe og stof handler, der kunne fortælle dem mere om mærket (det tilhører en by, Delfino, som blev udryddet af en vulkan, hvorefter to brødre opkaldte sig efter byen – det skete for ca. 200 år siden). I dag er det mærket for en forbryderorganisation – nemlig delfino’erne, som er i konflikt med Bella'erne (som er den tileanske mafiaorganisation der er i Carrobrug). Fordi der er konflikt mellem de to organisationer, så brugte vores helte den til at komme på bedre fod med Bella’en, som de ellers har været i unåde hos. Aftalen blev at Den fede mand – Bella’ens Don – ville betragte dem som sine venner, såfremt de slog Delfinoerne ihjel og kom tilbage med den anden manchetknap. Der ud over kunne Den Fede Mand fortælle at der havde været tre Delfinoer i byen og at de var redet syd på, på sorte heste.

Rasmus brugte nogle plot pointe til at købe en rustning (til Wilbur) og to armbrøster (en til Wilbur og en til sig selv) ved hjælp af Conrats regel.