Carroburg

Her udspiller det meste af 2. del af kampagnen sig.

Fakta om byen

Generelt

Byen ligger på Carroburg Hügel, der er en lerbanke/-bakke med noget af det fineste ler i hele Imperiet. De rigeste bor højest oppe, da lorten glider ned af bakken. Byen "munder" ud til den store handelsflod Reik. Carroburg ligger i det sydlige Middenland og er tidligere hovedstad for Provinsen. Ligesom den var hovedstad for den opløste Drakwald provins.

Selvom Carroburg ligger i Middenland, så er Carroburgerne mentalt mere forbundet med Marienburgs handelsfolk og Reiklands kulturelle befolkning. Dette faktum tilskrives byens passering på Reik’en også selvfølgelig en række af byherrer, der alle har haft gode relationer til Sigmar kulten og på den måde en fod indenfor i hoffet Altdorf. Duke Leopold von Bildhofen er ingen undtagelse, men grundet indre konflikter i Sigmar kulten og en lidt uheldigt deltagelse i borgerkrigen mellem Ostland og Talabecland (2513-2515) gav denne interesse bagslag. (Læs mere: Volkshalle Edict).

Bydele

Taget oppe fra og ned.

Templer i byen

Love

  • Økseskat: man skal betale 2 gc om året for hver økse ens vagter er i besidelse af. Sværd er endnu dyre.
  • "Penny on the pound" skat: Man skal betale en BP for hver pund vare man tager ind i Carroburg. Denne skat blev indført af Graf'en i alle Middenlands byer for at betale hans forsatte jagt på mutanter i Drakwald skoven. Som handelsby har denne skat dog ramt Carroburg hårdt, hvilket Carroburgerne selvfølgelig har taget personligt.
  • Indfødelsesret: For at bygge eller eje en bolig i Carroburg, skal man havde en indfødelsesret. Det betyder at man enten er retmæssigt født i byen eller at man køber en andens indfødelsesret (der så ikke har den længere).

Ridderordner

Alle Ridderordnerne ligger i Krigersstrasse.

  • Kight Panters har deres hovedkvarter i Carroburg. De er en Sigmar orden, der bistår Graf Boris Todbringer i hans mutantjagt i Drakwald.
  • Kights of the Blachcin Sun er en omrejsende Myrmidia orden. De har også deres hovedkvarter i Carroburg. Forholdet mellem dem og Kight Panters er særdeles godt.
  • Thuringian Garde er Carroburgs ridderorden fra dengang Drakwald var mere end en skov (altså en provins) og dens beboere hed Thuringianerne. De er ikke en religiøs orden, men tilbeder gerne Sigmar frem for Ulrik. De bruger helebarder som deres primære våben.

Interessante bipersoner

Bipersonerne er en central del af fortælling og jeg vil forsøge at holde Folk og fæ opdagteret.