Conrats Regel

Conrat

Din personlige regel, er at du kan bygge plot points (pp) for penge (gc). Der er ikke noget fast beløb, men for et pp kan du købe noget du gerne vil havde. For et pp får du altså gc nok til noget du ønsker (om det så er en genstand eller et værelse på en kro om natten). Det skal ske i købssituationen og hvad du ønsker at købe, skal være indenfor rimelighedens grænse.

Hvad der er rimeligt hænger sammen med hvordan vi udspiller den regel. Det er nemlig ikke nok at du bare siger ”jeg bruger et pp”, du skal også fortælle hvordan du har skaffet disse penge. Jeg forestiller mig en sætning eller to om hvordan Conrat klipper snoren til en købmands pung på torvet dagen før. Det du skal købe, skal altså være indenfor hvad en købmand kan går med i pungen. Ligesom der er grænser for hvor mange gang denne evne kan bruges om dagen – det skal ligesom give mening at Conrat har haft tid til at hugget så mange penge. Med andre ord, kan du med nok pp og såfremt det passer ind i fortællingen aldrig løbe tør for penge.