Fate Points Og Fortune Points

Sat i spil i spilgangen: Hvad der sker i Talabecland, bliver i Talabecland.

Fate Points

Mit første oplæg var:
Når man bruger et fate point sker der noget i verden. Ikke nok med at man ikke dør, en gud reder en ud af den umiddelbare situation. Taal kan få jorden til at åbne sig, hvis det er det der skal til. Eller et Ulrik/Manann/Rhya kan få en lyn til at slå ned. Eller Sigmar bliver kort genfødt i en.

Hvad ved jeg?

Bare det er fucking vildt.

I er helte og det er kun jer der har fate points! (I er heltene).

Det er dog jer, der skal beskrive hvad der sker når man bruger fate points. Hvis man ikke kan finde på noget sker der ikke noget og det virker ikke! (Men I må gerne hjælpe hinanden).

Rasmus kom med en indvending om at det ikke passende ind i vores fællesforestilling om spillets metafysisk. Han havde ret. Derfor valgte vi, at der skulle noget beskrivelse på når man bruger fate points, men de skal kunne forklares i verden, samtidig med at det skal kunne forklares magisk. Ramte han blot forbi eller blev jeg beskyttet af Taals usynlige vindskjold?

Fortune points,

er ikke helt ligeså vildt, men der skal stadigvæk beskrivelse på drengen. Hvorfor får du et re-roll? Det skal fortælles ligesom (efter et miss i et forsøg på at ramme en and med en pil):

”Ja, så var det at jeg ikke slap lige, da jeg fik en regndråbe i øjet, men ventende til jeg havde blinket”

eller
”Jeg slap ikke, men bevæger buen et hak op, pga. afstanden, og slipper”.

Derefter slår man (igen) og håber.