Nellie Berthuld

Præsenteres første gang 5. Spilgang i 2. del
Lokaltion Skaag Hills.
Rolle Offer, heks og Thomas Reinfelts hemmelighed

Fakta

Alder: 17 år
Højte: 165 cm
Vægt: 65 kg.
Hårfarve: Lyst
Øjne: Blå
- meget smuk.

Det første indtryk:

§ Rum 3

Her (i et hemmeligt rum) gemmer sig en Orc med knudret langt hår, en stor farlig black orc, en bundet kvinde og ham den sidste Delfino.

Vores helte kæmper imod de to orcer og der bliver ekstra farligt, da orcen med det mærkelige hår viser sig at kunne magi. Imens vores helte slås, så flygter Delfinofyren ud af et lille hul i vægen, der fører ind i en krybegang. Conrat følger efter. Imens de andre finder en masse værdier inde i det hemmelige rum. Alt er der 42 gc, 721 ss, 573 p. 108 forskellige juveler. Ydermere finder Thomas 8 warpstones, som han tager i lommen på trods af advarelser fra pigen, som hedder *Nellie Berthuld*.

Inde i krybegangen forfølger Conrat Delfinofyren, indtil Delfinoen går i en fælde og rammes af en pil i halsen.

Vores helte forsætter af krybegangen sammen og sammen med Nellie, der åbenbart har været fanget hos orcerne i ret lang tid, hvor de har brugt hende som en slags oversætter.

Fra spilgangen På herreveigen

Senere erfaringer:

§ Med lidt hjælp fra mine (nye) venner

Ved at bruge fangernes arbejdskraft får vores helte flyttet stenende fra indgangen. Fordi fangerne snakker forskellige sprog, så går det lidt langsomt. Men så gør Nellie Berthuld et eller andet (magisk).

Det synes hverken Wilbur Kohle-Brender eller Conrat sig om. De mener hun er en heks og skal brændes. Men med et glemmer Wilbur, Conrat og Otto alt om hende – Thomas står bag, men det ved de tre andre. Thomas har fundet sin hemmelighed - Nellie Berthuld. Det er også i denne scene at Nellie får overbevidst Thomas om at grave de 8 warpstons ned.

Fra spilgangen På herreveigen