Otto Von Grieg

Spillet af: Asger Norskov Bak
Karriere: Pistolier
Tidligere karriere: Nobel

Fakta

Alder: 19
Hårfarve: Blond
Øjne: Blå med et mærkværdigt gulligt skær
Wægt: 80
Højde: 1,85

Selvbiografi

Otto er født i Drakwald ind i den fine adelige von Grieg slægt.

Ottos bror Vigo von Grieg, en anerkendt og respekteret pistoleer, er igennem blodige kampe for imperiets fortrop nord for Kislev, strandet bag fjerdens linje. Otto frygter det værste for sin bror, som han ser meget op til, men da han på sin rejse til The Moot endelig hører et enkelt, dog relativt gammelt livstegn, beslutter han sig for at drage i broderens fodspor - blive pistoleer - og forsøge at skabe forbindelse til den uheldige krigslomme, som Vigo og hans allierede er havnet i. Ottos nære følgeskab, sin gamle studiekammerat Thomas Reinfelt og sin nyerhvervede bodyguard Wilbur Kohle-Brender accepterer rejsens omfang og de begiver sin mod det mørke og kolde nord.

På rejsen må Otto opsøge syv pistoleers, som hver vil lære ham en ny diciplin, inden han kan kalde sig selv pistoleer.

  1. Theodor Tonsfeldt.
  2. ?
  3. ?
  4. ?
  5. Hr. Bartusch Wagner
  6. Rolf Shcöter
  7. .

Sagt om Otto

"Er han ikke lidt mobset?" Jens, Hobbit Fieldwarden.

"Otto er en retfærdig mand, en fin ven og ikke mindst en imponerende skytte. Han har meget temperament når det kommer til hans ret, hvilket nogle gange får ham til at vige fra hans fornuft…men så er det jo godt han har mig." Thomas Reinfelt, Lærd.

Stats