Personlige Magiske Dimser

Man kan få en magisk dims. Fordi vi er kommet til det sted i kampagnens epiksevolution*, hvor det ligesom giver mening med lidt mere magi på drengen.

En personlig magisk dims er et magisk genstand, som passer særligt til den rolle man spiller i fortællingen. Paradigme eksemplet er Bilbos ring, som netop passer perfekt til Bilbos rolle i ”Hobbien”. I ”Gotrek and Felix” er Felix’ sværd en sådan personlig genstand og der er utallige folkeeventyr om magiske genstande (der også ligesom passer ind i fortællingen). Et typisk +1 sværd (som vi kender det) er sikkert fint nok, men bare ikke særlig interessant (heller ikke selvom det har en interessant baggrundsfortælling). En personlig magisk kan være alt muligt (fx et sværd, en hat, en bold, en fe eller en and).

En personlig magisk dims koster gratis, altså ingen plotpoints eller xp, men til gengæld kan det så heller ikke noget fra staten af. Eller det vil sige spilpersonen har endnu ikke fundet ud af hvad den kan. Den får sine (magiske) evner ved at man køber dem til den for xp. 100 xp for hver evne (hvis evnen er rocker vild, så kan den være dyrere). Aktivere evnen for et plotpoint (altså for første gang man bruger evnen). Det betyder at en magisk evne til ens personlige magiske dims koster 100 xp og et plotpoint i alt. Det gør det for hver evne man køber. Klar?

Hvornår en personlig magisk dims bliver introduceret bestemmer man enten selv eller også introducere jeg den på et tidspunkt. Hvad den magiske dims er bestemmer I spillere i fællesskab. Det foregår ved at alle de andre spillerne kommer med hver deres forslag for hvad den magiske dims er (fx et sværd, en hat, en bold, en fe eller en and) og man vælger så hvad det skal være ud fra deres forslag.

Foreslå gode ting (og ikke kun ænder eller hatte).

*) Det er ikke fordi vi nu med et skal spille highmagi fantasy (eller hvad det hedder alt samme), men lidt (beskidt) magi skal der være plads til. Det er vigtigt at I husker at alt er ok, så længe det bliver ved med at være lidt grimt og gemt bag mudder og/eller pudder.