Sorgrim Gelt

Præsenteres første gang 1. Spilgang i 2. del
Lokaltion Carroburg.
Rolle Otto von Griegs morbror, Nobel og Vært.

Fakta

Alder: 67 år
Højte: 179 cm
Vægt: 68-70 kg.
Hårfarve: Gråt
Øjne: Blå

Det første indtryk:

Gelt er en ældre ungkarl og lært.
Lever (godt) af sine resoucer uden at lave noget.
Vores helte bor i hans hus i Carroburg.

§Carroburg: De ankommer til Carroburg.

Otto von Griegs Morbror *Sorgrim Gelt* er en rar ældre herrer, der er glad for at se Otto. De bor hos ham. Han har kun få tjenestefolk. Butleren og hans kone (kokken) plus et par hushjælp (ungpiger).

Fra spilgangen Hvad der sker i Talabecland, bliver i Talabecland

Der Wahrheit Konvent:

Gelt er ret optaget af et Verena Wahrheit Konvent, der skal afholdes i Carroburg sommeren 2528 (et lille år efter vores helte kommer til byen). Han støtter Konventet generalt økonomisk, men har indvidere lovet at huse to af konventets udenbyske æresgæster.
Den ene af disse er opfinderen Umberto Saverio.

Senere erfaringer:

§Carroburg: Endnu en gæst i Sorgrim Gelts hus.

Dr. Udo Schifelmann besøger Gelts hjem.
Han besøger alle byens adelige, han fortæller at han er blevet Duke Leopold von Bildhofen nye medicinske rådgiver.
Der er noget på spil mellem Thomas Reinfelt og Schifelmann, da de genkender hinanden.
Det er ikke kun rart.

§Carroburg: Konventet.

Solgrim Gelt fortæller om En Verena Wahrheit Konvent der skal være i Carroburg næste sommer. Gelt har støttet både økonomisk og lovet at to af de udenbyske æresgæster, at de kan bo hos ham.

Natten efter drømmer Otto at han står over solgrims lig midt på markedspladsen, der er pyntet op til fest og glade dage.

At Gelt er en flink mand, gør eksperimentel opfinderen Umberto Saverio brug af og nogle dage efter ankommer han og få lavet værksted i gården.

§ Ottende skridt: Hr. Jonatan Stuart Müller

Ask vælger at Thomas skal havde en lykkelig scene.

Thomas er inviteret til bal hos Stuart Müller familien, da deres søn Jonatan Stuart Müller har færdiggjort sin læretid i den hvide orden og nu er blevet optaget som troldmand i ordenen.
Thomas følges med Hr. Gelt der op. Der oppe møder han et vel af byens akademiske pinger og selvfølgelig ballets hovedperson, Jonatan Stuart Müller. Stuart Müller viser sig dog at være en opblæst nar, der forsøger at gøre grin med Thomas. Thomas får dog sat ham så godt på plads, at Stuart Müller ender med at blive rettet på af hans (tidligere) læremester foran hele selskabet.
Thomas møder Fru Horkheimer igen og hun fortæller ham at han bør kigge forbi en af dagene.

Fra spilgangen Duel